From head to toe

Cycle 2 – Cycle 3

Editions: Puffin books

Auteur : Carle, Eric

From head to toe, E. Carle, Ed. Puffin books ©

Descriptif :

Récit en randonnée à structure répétitive.
Chaque animal se présente en indiquant quelle partie de son corps il réussit à bouger.

Aspects culturels : l’enfant, éléments de description physique et morale, les animaux

Lexique :

Animaux : penguin, giraffe, buffalo, monkey, seal, gorilla, cat, crocodile, camel, donkey, elephant

Parties du corps: head, neck, shoulders, arms, hands, chest, back, hips, knees, legs, foot, toe

Verbes d’action: I turn, I bend, I raise, I wave, I clap, I thump, I arch, I wriggle, I bend, I kick, I stomp, I wiggle

Structures langagières :

I am a (animal) and I (action). Can you do it? / I can do it.

Propositions exploitations:

http://ww2.ac-poitiers.fr/dsden17-pedagogie/spip.php?article852

https://prim50.ac-normandie.fr/Sequence-From-head-to-toe-apprendre-a-dire-des-actions-que-l-on-peut-faire-avec